Binnen de strategiesectie van UBS Business School zijn onderstaande docenten betrokken. Onze docenten zijn doorgaans actief als: hoogleraar, consultant, doctor en/ of praktijkprofessionals van uiteenlopende bedrijven, multinationals en kennisinstellingen.


Marijn_Mulders_UBSMarijn Mulders heeft vanuit Cap Gemini talloze bedrijven en instellingen ondersteund bij het herinrichten van de bedrijfsprocessen en veranderprocessen. Bij een van zijn klanten is hij vervolgens in dienst getreden en heeft bij de werkmaatschappijen in Europa en Amerika veranderprocessen uitgevoerd waarbij het verbeteren van de resultaten en de bedrijfsprocessen centraal stond. Inmiddels werkt hij bij diverse Hogescholen, waar hij studenten inhoudelijk begeleidt en tevens coacht op het samenspel van theorie en praktijk.


alexander boelenAlexander Boelen heeft als strategisch adviseur en business innovation manager jarenlange ervaring in het managen van creativiteit en het combineren van verschillende expertises, altijd met een focus op business development en innovatie. Hij heeft een achtergrond in architectuur en stedelijk ontwerp, kennismanagement en (geo-)modeling en simulatie en een internationaal netwerk in onder meer de domeinen transport, media, universiteiten en onderzoeks- instellingen.


joris craandijkJoris Craandijk. Als marketeer, manager en strateeg heeft Joris bij een multinational veel binnenlandse en buitenlandse ervaring opgedaan. Daarin stond het creëren van nieuwe business altijd centraal. Of het nu handelde om een line extention, greenfield project, crisismanagement of een complex innovatie project, alles draaide om het verbinden van visie, strategie en management met een idee, de organisatie en de uitvoering. Samen op weg naar succes. Een echte ervaringsdeskundige.


Patrick van ThielPatrick van Thiel. Beheerst de kunst van het definiëren, configureren en implementeren van de gewenste bedrijfs-, merk-, marketing- en communicatie- en designstrategieën. Snel vertrouwd met nieuwe situaties en nieuwe feiten door combinatie van analytisch en conceptueel vermogen. Strategisch, creatief én pragmatisch. Zeer gemotiveerd om blijvende (team) resultaten te bereiken. Brede kijk op zaken. Motto: connecting the dots & finding the missing links.


Frank Markerink. Ik help organisaties om gericht te presteren door de strategie te toetsen en te verbinden met de behoeften en talenten van medewerkers en stakeholders. Ik help teams in effectief samenwerken door het creëren van gezamenlijke ambitie en vertrouwen en ben gespecialiseerd in de ‘zachte’ kant van bedrijfsopvolging. Ik doe dit vanuit mijn specialismen leiderschap, verandermanagement en strategisch HR. Ik heb meer dan 20 jaar ervaring als extern adviseur/director en werk vooral in middelgrote en grote profit organisaties en zorginstellingen.


Carlos ZwikkerCarlos Zwikker. The past years Carlos has coached and mentored start-ups based on his experience in the Philips Lifestyle Incubator where he was venture coach for Shapeways, currently the world’s leading 3D Printing Internet Service. An environment, in which a cocktail of creativity, business sense, analysis, customer psychology and out of the box thinking act as a driver of change and innovation, is where Carlos performs best. Building on strategic marketing and consulting experience, Carlos´strength lies in enabling innovation and business building.