Binnen de IT-sectie van UBS Business School zijn onderstaande docenten betrokken. Onze docenten zijn doorgaans actief als: hoogleraar, consultant, doctor en/ of praktijkprofessionals van uiteenlopende bedrijven, multinationals en kennisinstellingen.
Lex Pierik is in 2000 begonnen aan zijn ICT carrière en is door zijn uitgebreide ervaring in het veld snel gegroeid naar zijn huidige rol als senior BI consultant. Hij is een ervaren ICT-professional met een bijzondere expertise in zowel de conceptuele als de technische complexiteit van de BI-uitdagingen. Lex is ontwikkelaar en facilitator van verschillende tool agnostische visualisatie trainingen. Daarnaast is hij in staat om bedrijven te overtuigen van het belang van visualisatietechnieken om bruikbare inzichten te verkrijgen.
Marijn Mulders heeft vanuit Cap Gemini talloze bedrijven en instellingen ondersteund bij het herinrichten van de bedrijfsprocessen en veranderprocessen. Bij een van zijn klanten is hij vervolgens in dienst getreden en heeft bij de werkmaatschappijen in Europa en Amerika veranderprocessen uitgevoerd waarbij het verbeteren van de resultaten en de bedrijfsprocessen centraal stond. Inmiddels werkt hij bij diverse Hogescholen, waar hij studenten inhoudelijk begeleidt en tevens coacht op het samenspel van theorie en praktijk.
Manfred van Gorchum is manager van de competence group Digital Customer Experience van Capgemini Consulting. Dit is een adviesteam van Capgemini op het vlak van customer experience, channel strategy en digital marketing & sales. Manfred heeft als focus Insurance & Banking. Hij werkt aan customer experience bij Achmea, aan een nieuwe dienst bij Interpolis en Rabobank, en aan customer journeys van Elavon. Hij is auteur van het boek ‘Customer Experience in de praktijk’.
Paul Hassels Monning is een salesgerichte B2B strateeg, programmamanager, auteur en keynotespreker. Als oprichter van DutchmarQ brengt hij zo’n 25 jaar (inter)nationale werkervaring in marketing, sales en ICT en zorgt hij graag voor meer commercieel succes van B2B bedrijven. Met DutchmarQ richt Paul zich op bedrijven in ICT/ High Tech, professionele dienstverlening en Energie/Duurzaamheid. Bedrijven en organisaties in B2B die de wereld duurzamer maken hebben daarbij zijn voorkeur.
Carlos Zwikker. The past years Carlos has coached and mentored start-ups based on his experience in the Philips Lifestyle Incubator where he was venture coach for Shapeways, currently the world’s leading 3D Printing Internet Service. An environment, in which a cocktail of creativity, business sense, analysis, customer psychology and out of the box thinking act as a driver of change and innovation, is where Carlos performs best. Building on strategic marketing and consulting experience, Carlos´strength lies in enabling innovation and business building.