Binnen de strategiesectie van UBS Business School zijn onderstaande docenten betrokken. Onze docenten zijn doorgaans actief als: hoogleraar, consultant, doctor en/ of praktijkprofessionals van uiteenlopende bedrijven, multinationals en kennisinstellingen.


Marijn_Mulders_UBSMarijn Mulders (Tolo Branca). Marijn Mulders heeft hij vanuit Cap Gemini talloze bedrijven ondersteund bij het herinrichten van de bedrijfsprocessen en veranderprocessen. Bij een van zijn klanten is hij vervolgens in dienst getreden en heeft bij de werkmaatschappijen in Europa en Amerika veranderprocessen uitgevoerd waarbij het verbeteren van de resultaten en de bedrijfsprocessen centraal stond. Inmiddels werkt hij bij diverse Hogescholen, waar hij studenten inhoudelijk begeleidt en tevens coacht op het samenspel van theorie en praktijk.


alexander boelenAlexander Boelen (Inno4Business) Alexander Boelen heeft als strategisch adviseur en business innovation manager jarenlange ervaring in het managen van creativiteit en het combineren van verschillende expertises, altijd met een focus op business development en innovatie. Hij heeft een achtergrond in architectuur en stedelijk ontwerp, kennismanagement en (geo-)modeling en simulatie en een internationaal netwerk in onder meer de domeinen transport, media, universiteiten en onderzoeks- instellingen.


joris craandijkJoris Craandijk (Innovative Partners). Als marketeer, manager en strateeg heeft Joris bij een multinational veel binnenlandse en buitenlandse ervaring opgedaan. Daarin stond het creëren van nieuwe business altijd centraal. Of het nu handelde om een line extention, greenfield project, crisismanagement of een complex innovatie project, alles draaide om het verbinden van visie, strategie en management met een idee, de organisatie en de uitvoering. Samen op weg naar succes. Een echte ervaringsdeskundige.


Arend_Jan MajoorArend-Jan Majoor (Freshious) Arend-Jan Majoor is een echte innovator. Gedreven door vernieuwing als het een betere wereld dient. Start graag nieuwe bedrijven en projecten op. Combineert 15+ jaar ervaring vanuit multinationals, nationals, MKB en startups. Actief nu met afval en recycling. Als geen ander weet hij structuur te brengen en chaos en, als de tijd daarvoor rijp is, ondersteunt hij anderen om zaken over te nemen. Vanuit deze drijfveer, werkt hij als ondernemer, als business developer, consultant en docent in Nederland en daarbuiten.


Frank Markerink. Ik help organisaties om gericht te presteren door de strategie te toetsen en te verbinden met de behoeften en talenten van medewerkers en stakeholders. Ik help teams in effectief samenwerken door het creëren van gezamenlijke ambitie en vertrouwen en ben gespecialiseerd in de ‘zachte’ kant van bedrijfsopvolging. Ik doe dit vanuit mijn specialismen leiderschap, verandermanagement en strategisch HR. Ik heb meer dan 20 jaar ervaring als extern adviseur/director en werk vooral in middelgrote en grote profit organisaties en zorginstellingen.


manfredManfred van Gorchum (Capgemini) is manager van de competence group Digital Customer Experience van Capgemini Consulting. Dit is een adviesteam van Capgemini op het vlak van customer experience, channel strategy en digital marketing & sales. Manfred heeft als focus Insurance & Banking. Hij werkt aan customer experience bij Achmea, aan een nieuwe dienst bij Interpolis en Rabobank, en aan customer journeys van Elavon. Hij is auteur van het boek ‘Customer Experience in de praktijk’.


Carlos ZwikkerCarlos Zwikker. The past years Carlos has coached and mentored start-ups based on his experience in the Philips Lifestyle Incubator where he was venture coach for Shapeways, currently the world’s leading 3D Printing Internet Service. An environment, in which a cocktail of creativity, business sense, analysis, customer psychology and out of the box thinking act as a driver of change and innovation, is where Carlos performs best. Building on strategic marketing and consulting experience, Carlos´strength lies in enabling innovation and business building.


paul hasselsPaul Hassels Monning is een salesgerichte B2B strateeg, programmamanager, auteur en keynotespreker. Als oprichter van DutchmarQ brengt hij zo’n 25 jaar (inter)nationale werkervaring in marketing, sales en ICT en zorgt hij graag voor meer commercieel succes van B2B bedrijven. Met DutchmarQ richt Paul zich op bedrijven in ICT/ High Tech, professionele dienstverlening en Energie/Duurzaamheid. Bedrijven en organisaties in B2B die de wereld duurzamer maken hebben daarbij zijn voorkeur.


suzannedebakkerSuzanne de Bakker is hoofddocent Behavioural Communication bij het lectoraat Communicatie in Digitale Transitie en geeft lezingen over merkloyaliteit, content marketing en customer media. Als docent is Suzanne ook verbonden aan het Instituut voor Communicatie. Hiervoor was ze docent Corporate Communicatie bij de afdeling Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam, waar ze in 2006 promoveerde op informatie-overload onder medewerkers.