Volg een introcursus

Wilt u ook onderscheidende producten en diensten met toegevoegde waarde in uw portfolio? Vast wel. Hoewel dit soms een ‘mission impossible lijkt’, kan de oplossing dichterbij liggen dan u denkt. Bijvoorbeeld door te focussen op het merk; het ‘DNA’ van uw organisatie. Bij zogenoemde merkgedreven innovation vormt uw eigen merk de basis voor uw business innovatiestrategie. Door te opereren vanuit een heldere set merkwaarden en/ of ‘brand promise’ kan uw merk de leidraad vormen voor vernieuwing in uw organisatieactiviteiten. Hiermee wordt uw bedrijf betekenisvoller voor uw klanten op een manier die alleen ú hen kan bieden. Uw merk komt hierbij tot leven en wordt een krachtige tool om uw klanten en personeel te motiveren, focus aan te brengen in uw bedrijfsactiviteiten en keuzes te maken op alle niveaus binnen de organisatie.

Onderwerpen

– Welke trends zijn er binnen merkontwikkeling, branding en waardecreatie?
– Hoe kan ik een merkstrategie formuleren in lijn met de bedrijfsstrategie?
– Hoe kan ik een herkenbare waardepropositie/ positionering ontwikkelen?
– Waarborgen van het gebruik van het merk (als kompas) in de organisatie.
– Inzichten op het gebied van strategie, business development en innovation.
– Formuleren van een effectieve (brand) innovation- en developmentstrategie
– Bouw van een organisatie met toegevoegde waarde en innovatievermogen
– Integratie en implementatie van de innovatiestrategie in de organisatie.

Resultaat

Na afloop van de opleiding bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan de merk- en business innovationstrategie. U bent in staat om tot een ‘overall’ business developmentstrategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfsstrategie. U weet hoe u een merkgedreven innovatieproces kunt opstarten en hoe u dit vertaald kunt krijgen in alle geledingen van de organisatie, resulterend in een onderscheidend productaanbod. U weet tevens hoe u het beste om kunt gaan met interne weerstand en het veranderen van bestaande structuren. U bent op de hoogte van alle succesfactoren van business leaders en weet hoe u op een efficiënte manier een nieuw ‘brand driven innovatiebeleid’ kunt doorvoeren en monitoren. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van business development, innovatie en brand management.

Inhoud

Module 1: Brand Strategy & Propositieontwikkeling (college 1 t/m 5)

Tijdens deze module leert hoe u uw merkstrategie kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische kennis en inzichten over branding, propositieontwikkeling en waardecreatie waarmee u uw voordeel kunt doen. U leert hoe u marketing- en merkprocessen beter en effectiever kunt organiseren en hoe u deze in lijn kunt brengen met de bedrijfsstrategie. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het omgaan met digitale uitdagingen van merkbeleid en wordt u bijgeschoold over integratie- en implementatieaspecten ervan.

Module 2: Brand Development & Borging in de Organisatie (college 6 t/m 10)

Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om veranderingen ”erdoor’ te krijgen. Daarnaast komt het borgingsstuk uitvoerig aan bod, want alleen daarmee kunt u duurzaam aan een merk bouwen. U leert hoe u de merkidentiteit in alle geledingen van de organisatieprocessen kunt brengen en ze tevens consistent kunt houden.

Module 3: Business Development & Innovation Management (college 11 t/m 15)

Tijdens deze module leert u hoe u de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle business developmentstrategie voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over strategisch management, business model innovation, market learning en open innovation. U leert hoe u innovatieprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om kunt gaan met de organisatie van creativiteit en innovatiekracht en hoe dit dient te resulteren in toegevoegde waarde, een verdienmodel en onderscheidend vermogen. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het product ontwikkelingsproces, concurrentie en het belang van een goede time-to-market.

Module 4: Gedragsverandering & Leadership  (college 16 t/m 20)

Tijdens deze module leert hoe u uw innovatiestrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand, draagvlakcreatie en change management. U leert welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen. U leert tevens welke rol leadership kan spelen bij het veranderen van de organisatie. U krijgt nieuwe kennis en inzichten over de succesfactoren van business innovation leaders. Tot slot leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van een nieuwe innovatiestrategie en hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces.

Vorm

De Post Academische Opleiding ‘Brand Strategy & Business Development’ is zo opgezet om uw strategisch denkniveau in relatief kort tijdsbestek naar een hoger niveau te brengen opdat u betere managementbeslissingen kunt nemen.  Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief. Tijdens uw opleiding wordt u begeleid door een kerndocent. Deze docent is gedurende de opleiding beschikbaar voor uw vragen en opmerkingen en zal u daar waar nodig ondersteunen. De kerndocent beoordeelt u aan het einde van de opleiding. U werkt gedurende de opleiding aan diverse opdrachten en cases en rondt uw PAO tenslotte af met het schrijven van een referaat.

Wie

De Post Academische Opleiding ‘Brand Strategy & Business Development’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van business innovatie, strategievorming, marketing en branding. De opleiding is een executive opleiding wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige of marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

Docenten

De docenten die de Post Academische Opleiding ‘Brand Strategy & Business Development ‘ voor u verzorgen, hebben hun sporen in zowel de wetenschap als de praktijk verdiend. Zij zijn vaak wetenschapper, onderzoeker of hoogleraar of hebben ervaring als consultant, strategy director, merkstrateeg, business development manager of marketing manager. Alle docenten hebben goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij uiteraard ervaring op het gebied van organisatiekunde, strategisch management, business development, marketing- en brand management. Enkele docenten uit de opleiding:

Patrick van ThielPatrick van Thiel. Beheerst de kunst van het definiëren, configureren en implementeren van de gewenste bedrijfs-, merk-, marketing- en communicatie- en designstrategieën. Snel vertrouwd met nieuwe situaties en nieuwe feiten door combinatie van analytisch en conceptueel vermogen. Strategisch, creatief én pragmatisch. Zeer gemotiveerd om blijvende (team) resultaten te bereiken. Brede kijk op zaken. Motto: connecting the dots & finding the missing links.

alexander-boelenAlexander Boelen heeft als strategisch adviseur en business innovation manager jarenlange ervaring in het managen van creativiteit en het combineren van verschillende expertises, altijd met een focus op business development en innovatie. Hij heeft een achtergrond in architectuur en stedelijk ontwerp, kennismanagement en (geo-)modeling en simulatie en een internationaal netwerk in onder meer de domeinen transport, media, universiteiten en onderzoeks- instellingen.

Marijn_MuldersMarijn Mulders heeft vanuit Cap Gemini talloze bedrijven ondersteund bij het herinrichten van de bedrijfsprocessen en verander processen. Bij een van zijn klanten is hij vervolgens in dienst getreden en heeft bij de werkmaatschappijen in Europa en Amerika veranderprocessen uitgevoerd waarbij het verbeteren van de resultaten en de bedrijfsprocessen centraal stond. Inmiddels werkt hij bij diverse Hogescholen, waar hij studenten inhoudelijk begeleidt en tevens coacht op het samenspel van theorie en praktijk.

Carlos Zwikker. The past years Carlos has coached and mentored start-ups based on his experience in the Philips Lifestyle Incubator where he was venture coach for Shapeways, currently the world’s leading 3D Printing Internet Service. An environment, in which a cocktail of creativity, business sense, analysis, customer psychology and out of the box thinking act as a driver of change and innovation, is where Carlos performs best. Building on strategic marketing and consulting experience, Carlos´strength lies in enabling innovation and business building.

michiel maandagMichiel Maandag is internationaal merkadviseur, inspirator en auteur. Hij helpt organisaties op een no-nonsense manier in no-time strak te zetten. Hij inspireert met pakkende cases en praktische methoden die echt raken en aanzetten tot actie en beweging. Zijn aanpak is een reflectie van zijn kernwaarden: no-nonsense, optimistic, sound en structured. Hij inspireert niet alleen bedrijven en instellingen, maar ook deelnemers op universiteiten, hogescholen en business schools.

Kosten

Uw investering voor deze opleiding bedraagt 6540 euro (ex BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, studiemateriaal, boeken, toetsing en arrangement. Er zijn ook mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn overigens aftrekbaar van de belasting. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.

Ervaringen

9.0

“Een interessante opleiding die het mogelijk maakt om de theorie direct toe te passen in de praktijk in je eigen bedrijf. Inspirerende docenten met veel praktijkervaring weten te motiveren. Ook waardevol om contacten en ervaringen met mede studenten uit te wisselen. “

9.0

“Opleiding sloot uitstekend aan bij mijn behoeften, qua inhoud en niveau. Docenten waren prima. Heb wel erg lang moeten wachten op antwoord van docent die ik via email had gesteld. “

 

8.0

“+++ succesvolle innovatie case uit de praktijk als uitgangspunt genomen
+++ benadrukken en uitleg van multidisciplinaire samenwerking, onafhankelijk werken in innovatie als een van de succesfactoren
+++ uitgebreide case met veel voorbeelden van inhoud, proces, etc.
++ voor iedereen concreet en begrijpelijk
+++ presentatoren /begeleiding vol energie
+ locatie/accommodatie
+ informele setting
Tip: 2 casus ipv 1 (differentiatie )

9.0

“Prima ervaring. Boek van Caluwé sluit echter minder goed aan en het laatste college zou vooraan moeten gezien de inhoud. Beter wat later starten met eindpresentaties.”

Klik op de knop hieronder om de startdata van deze opleiding te bekijken (onze boekingsmodule opent in een nieuw tabblad)
Bekijk Startdata
  • Hidden
    * We vragen uw persoonlijke gegevens omdat de nieuwe AVG-richtlijnen ons dit voorschrijven.

Klik op de knop hieronder om in te schrijven voor deze opleiding (onze boekingsmodule opent in een nieuw tabblad)
Inschrijven voor deze opleiding
Vragen? Contact ons! 030-2270497 of