Header

Algemeen

Wilt u ook onderscheidende producten en diensten met toegevoegde waarde in uw portfolio? Vast wel. Hoewel dit soms een ‘mission impossible lijkt’, kan de oplossing dichterbij liggen dan u denkt. Bijvoorbeeld door te focussen op het merk; het ‘DNA’ van uw organisatie. Bij zogenoemde merkgedreven innovation vormt uw eigen merk de basis voor uw business innovatiestrategie. Door te opereren vanuit een heldere set merkwaarden en/ of ‘brand promise’ kan uw merk de leidraad vormen voor vernieuwing in uw organisatieactiviteiten. Hiermee wordt uw bedrijf betekenisvoller voor uw klanten op een manier die alleen ú hen kan bieden. Uw merk komt hierbij tot leven en wordt een krachtige tool om uw klanten en personeel te motiveren, focus aan te brengen in uw bedrijfsactiviteiten en keuzes te maken op alle niveaus binnen de organisatie.

Onderwerpen

– Welke trends zijn er op het gebied van merkontwikkeling, branding en waardecreatie?
– Hoe kan ik een merkstrategie formuleren die in lijn ligt met de bedrijfsstrategie?
– Hoe kan ik een herkenbare waardepropositie/ positionering ontwikkelen en uitrollen?
– Hoe kan ik ervoor zorgen dat het merk (als kompas) geborgd wordt in de organisatie?
– Inzichten op het gebied van business strategie, business development en innovation.
– Hoe kan ik een effectieve (brand) innovation- en developmentstrategie formuleren?
– Hoe bouw ik een organisatie met toegevoegde waarde en innovatievermogen?
– Hoe kan ik de innovatiestrategie integreren en implementeren in de organisatie?

Resultaat

Na afloop van de opleiding bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan de merk- en business innovationstrategie. U bent in staat om tot een ‘overall’ business developmentstrategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfsstrategie. U weet hoe u een merkgedreven innovatieproces kunt opstarten en hoe u dit vertaald kunt krijgen in alle geledingen van de organisatie, resulterend in een onderscheidend productaanbod. U weet tevens hoe u het beste om kunt gaan met interne weerstand en het veranderen van bestaande structuren. U bent op de hoogte van alle succesfactoren van business leaders en weet hoe u op een efficiënte manier een nieuw ‘brand driven innovatiebeleid’ kunt doorvoeren en monitoren. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van business development, innovatie en brand management.


Wilt u deze opleiding incompany volgen? Dat kan. Klik hier voor meer informatie

Inhoud

Module 1: Brand Strategy & Propositieontwikkeling (college 1 t/m 5)

Tijdens deze module leert hoe u uw merkstrategie kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische kennis en inzichten over branding, propositieontwikkeling en waardecreatie waarmee u uw voordeel kunt doen. U leert hoe u marketing- en merkprocessen beter en effectiever kunt organiseren en hoe u deze in lijn kunt brengen met de bedrijfsstrategie. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het omgaan met digitale uitdagingen van merkbeleid en wordt u bijgeschoold over integratie- en implementatieaspecten ervan.

Module 2: Brand Development & Borging in de Organisatie (college 6 t/m 10)

Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om veranderingen ”erdoor’ te krijgen. Daarnaast komt het borgingsstuk uitvoerig aan bod, want alleen daarmee kunt u duurzaam aan een merk bouwen. U leert hoe u de merkidentiteit in alle geledingen van de organisatieprocessen kunt brengen en ze tevens consistent kunt houden.

Module 3: Business Development & Innovation Management (college 11 t/m 15)

Tijdens deze module leert u hoe u de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle business developmentstrategie voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over strategisch management, business model innovation, market learning en open innovation. U leert hoe u innovatieprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om kunt gaan met de organisatie van creativiteit en innovatiekracht en hoe dit dient te resulteren in toegevoegde waarde, een verdienmodel en onderscheidend vermogen. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het product ontwikkelingsproces, concurrentie en het belang van een goede time-to-market.

Module 4: Gedragsverandering & Leadership  (college 16 t/m 20)

Tijdens deze module leert hoe u uw innovatiestrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand, draagvlakcreatie en change management. U leert welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen. U leert tevens welke rol leadership kan spelen bij het veranderen van de organisatie. U krijgt nieuwe kennis en inzichten over de succesfactoren van business innovation leaders. Tot slot leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van een nieuwe innovatiestrategie en hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces.

Ons team van docenten zorgt altijd voor een actuele inhoud op basis van de laatste trends en ontwikkelingen. Het genoemde programma wordt gebruikt als leidraad.


Wilt u deze opleiding incompany volgen? Dat kan. Klik hier voor meer informatie

Vorm

De Post Academische Opleiding ‘Brand Strategy & Business Development’ is zo opgezet om uw strategisch denkniveau in relatief kort tijdsbestek naar een hoger niveau te brengen opdat u betere managementbeslissingen kunt nemen.  Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief. Tijdens uw opleiding wordt u begeleid door een kerndocent. Deze docent is gedurende de opleiding beschikbaar voor uw vragen en opmerkingen en zal u daar waar nodig ondersteunen. De kerndocent beoordeelt u aan het einde van de opleiding. U werkt gedurende de opleiding aan diverse opdrachten en cases en rondt uw PAO tenslotte af met het schrijven van een referaat.


Wilt u deze opleiding incompany volgen? Dat kan. Klik hier voor meer informatie

Wie

De Post Academische Opleiding ‘Brand Strategy & Business Development’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van business innovatie, strategievorming, marketing en branding. De opleiding is een executive opleiding wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige of marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

Docenten

De docenten die de Post Academische Opleiding ‘Brand Strategy & Business Development ‘ voor u verzorgen, hebben hun sporen in zowel de wetenschap als de praktijk verdiend. Zij zijn vaak wetenschapper, onderzoeker of hoogleraar of hebben ervaring als consultant, strategy director, merkstrateeg, business development manager of marketing manager. Alle docenten hebben goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij uiteraard ervaring op het gebied van organisatiekunde, strategisch management, business development, marketing- en brand management. Enkele docenten uit de opleiding:


alexander boelenAlexander Boelen (Inno4Business) has many years of experience in managing creativity and combining expertise, focusing on business development by innovation. He has a background in architectural & urban design, knowledge management and (geo-) modeling & simulation. He has developed a large network in, amongst other, the worldwide intelligent transport arena, media & entertainment and universities & research institutes. Specialties:Experienced strategy and innovation advisor; business innovation manager.


joris craandijkJoris Craandijk (Innovative Partners). Als marketeer, manager en strateeg heeft Joris bij een multinational veel binnenlandse en buitenlandse ervaring opgedaan. Daarin stond het creëren van nieuwe business altijd centraal. Of het nu handelde om een line extention, greenfield project, crisismanagement of een complex innovatie project, alles draaide om het verbinden van visie, strategie en management met een idee, de organisatie en de uitvoering. Samen op weg naar succes. Een echte ervaringsdeskundige.


michiel maandagMichiel Maandag (Business Openers). Michiel Maandag is an engaging brand advisor & coach with global corporate B2C/B2B and entrepreneurial experience. Has lived and worked in the Netherlands, USA and Finland. Michiel has developed innovative methods to help create winning brands, optimize brand portfolios and ensure consistency in brand execution. This and his passion to make the complex simple, has directly led to the ideas his book “The only brand book you will ever need”, a top 10 marketing besteller in the Netherlands.


Marijn

Marijn Mulders (Tolo Branca). Marijn Mulders volgde de opleiding AMBI. Jaren heeft hij vanuit Cap Gemini bedrijven ondersteund bij het herinrichten van de HRM- bedrijfsprocessen en veranderprocessen. Bij een van zijn klanten is hij vervolgens in dienst getreden en heeft bij de werkmaatschappijen in Europa en Amerika veranderprocessen uitgevoerd waarbij het verbeteren van de resultaten en de bedrijfsprocessen centraal stond. Inmiddels werkt hij bij diverse Hogescholen, waar hij studenten inhoudelijk begeleidt en tevens coacht op het samenspel van theorie en praktijk.


arendjan majoorArend-Jan Majoor (Freshious) I am a true innovator. I always like to start up new ideas and new initiatives or to help people with this. I am able to bring structure in chaos and (if timing is right) I can empower people to take over. With this strong motivation, I work in the role of entrepreneur, business developer, consultant and program manager in The Netherlands and abroad. From 2008 I have started several companies of which Frismakers/Freshious has always been the common thread.


Wilt u deze opleiding incompany volgen? Dat kan. Klik hier voor meer informatie

Kosten

Uw investering voor de Post Academische Opleiding ‘Brand Strategy & Business Development’ bedraagt EUR 5.450,- (ex BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur. Cateringkosten en eventuele verblijfkosten zijn hierin niet meegenomen. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn aftrekbaar van de belasting. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.

Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

Startdata

Deze opleiding gaat drie keer per jaar van start. Colleges vinden om de twee weken plaats. Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart rond 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur. Aanmelden kan op de volgende locaties: Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven en Zwolle.

Collegedata: opleiding met start in Januari 2019                                                                                                                             Locatie: Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven of Zwolle.

  • College 1 + 2: Donderdag 24 januari (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 3 + 4: Donderdag 7 februari (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 5 + 6: Donderdag 21 februari (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 7 + 8: Donderdag  7 maart (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 9 + 10: Donderdag 14 maart (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 11+ 12: Donderdag 21 maart (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 13 + 14: Donderdag 28 maart (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 15 + 16: Donderdag 11 april (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 17 + 18: Donderdag 25 april (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 19 + 20: Donderdag 9 mei (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • Afstuderen: Donderdag 23 mei (18.30 uur -21.00 uur excl. diner)
  • * We vragen uw persoonlijke gegevens omdat de nieuwe AVG-richtlijnen ons dit voorschrijven.
5450

Inschrijven voor de opleiding

1 Persoonsgegevens
2 Factuurgegevens
3 Bevestiging
  • Datum & locatie

  • Persoonsgegevens