Header

Algemeen

De wereld verandert in sneltreinvaart. Alles en iedereen moet hierin mee en dat geld uiteraard ook voor veel bedrijven. Het vermogen van organisaties om daadwerkelijk (mee) te veranderen vormt echter vaak een groot struikelblok. Veel bedrijven onderschatten bijvoorbeeld de snelheid van (externe) veranderingen en daarmee impliciet ook de noodzaak tot fundamentele aanpassingen. Zo ook op het niveau van marketing- en merkstrategie. Wanneer marktontwikkelingen niet inzichtelijk zijn, of wanneer er geen duidelijk veranderplan is, dan is het bouwen aan een merk gedoemd te mislukken. Tijdens deze opleiding leer je enerzijds hoe je een gedegen merkstrategie kunt opzetten en anderzijds hoe je goed verandermanagement kunt bedrijven.

Onderwerpen

– Welke trends zijn er op het gebied van merkontwikkeling, branding en waardecreatie?
– Hoe kan ik een merkstrategie formuleren die in lijn ligt met de bedrijfsstrategie?
– Hoe kan ik een herkenbare waardepropositie/ positionering ontwikkelen en uitrollen?
– Hoe kan ik ervoor zorgen dat het merk (als kompas) geborgd wordt in de organisatie?
– Hoe kan ik een effectieve veranderstrategie formuleren en opzetten?
– Hoe kan ik de veranderstrategie succesvol doorvoeren  in de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en bedrijfscultuur bij innovatie?
– Welke skills zijn vereist om het veranderproces succesvol door te kunnen voeren?

Resultaat

Na afloop van de opleiding bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan de merk- en veranderstrategie. U bent in staat om tot een merkstrategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfs- en marketingstrategie. U weet tevens hoe u een effectief veranderproces (brand transition) kunt opstarten en hoe u het noodzakelijke veranderproces in goede banen kunt leiden. U weet tevens hoe u het beste om kunt gaan met interne weerstand en het veranderen van bestaande structuren en culturen. U bent op de hoogte van alle succesfactoren van business leaders en weet hoe u een succesvolle merk/ change implementatie kunt doorvoeren. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis op het gebied van merkstrategie en verandermanagement.


Wilt u deze opleiding incompany volgen? Dat kan. Klik hier voor meer informatie

Inhoud

Module 1: Brand Strategy & Propositieontwikkeling (college 1 t/m 5)

Tijdens deze module leert hoe u uw merkstrategie kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische kennis en inzichten over branding, propositieontwikkeling en waardecreatie waarmee u uw voordeel kunt doen. U leert hoe u marketing- en merkprocessen beter en effectiever kunt organiseren en hoe u deze in lijn kunt brengen met de bedrijfsstrategie. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het omgaan met digitale uitdagingen van merkbeleid en wordt u bijgeschoold over integratie- en implementatieaspecten ervan.

Module 2: Brand Development & Borging in de Organisatie (college 6 t/m 10)

Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om veranderingen ”erdoor’ te krijgen. Daarnaast komt het borgingsstuk uitvoerig aan bod, want alleen daarmee kunt u duurzaam aan een merk bouwen. U leert hoe u de merkidentiteit in alle geledingen van de organisatieprocessen kunt brengen en ze tevens consistent kunt houden.

Module 3: Veranderstrategie & Change Management (college 11 t/m 15)

Tijdens deze module leert hoe u uw veranderstrategie kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische inzichten, tools, tips, methodes en guidelines over change management uit de praktijk waarmee u uw voordeel kunt doen. U leert hoe u veranderprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om kunt gaan met bestaande structuren en systemen en hoe u deze kunt veranderen en (weer) in lijn kunt brengen met de bedrijfsstrategie. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het managen van het veranderproces en wordt u bijgeschoold over integratie- en implementatieaspecten van de veranderstrategie.

Module 4Implementatie & Monitoring Veranderbeleid (college 16 t/m 20)

Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van een veranderstrategie. U leert hoe u doelstellingen opstelt, hoe u uw veranderteam prepareert en hoe u dit kunt managen, hoe u bestaande systemen kunt integreren met de nieuwe systemen maar bovenal: hoe u grip kunt houden op het totale veranderproces. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. U krijgt tevens aan de hand van enkele best practices en cases voorbeelden van succesvolle veranderprojecten en -implementaties.

Ons team van docenten zorgt altijd voor een actuele inhoud op basis van de laatste trends en ontwikkelingen. Het genoemde programma wordt gebruikt als leidraad.


Wilt u deze opleiding incompany volgen? Dat kan. Klik hier voor meer informatie

Vorm

De Post Academische Opleiding ‘Merkstrategie & Verandermanagement’ is zo opgezet om uw strategisch denkniveau in relatief kort tijdsbestek naar een hoger niveau te brengen opdat u betere managementbeslissingen kunt nemen.  Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief. Tijdens uw opleiding wordt u begeleid door een kerndocent. Deze docent is gedurende de opleiding beschikbaar voor uw vragen en opmerkingen en zal u daar waar nodig ondersteunen. De kerndocent beoordeelt u aan het einde van de opleiding. U werkt gedurende de opleiding aan diverse opdrachten en cases en rondt uw PAO tenslotte af met het schrijven van een referaat.


Wilt u deze opleiding incompany volgen? Dat kan. Klik hier voor meer informatie

 

Wie

De Post Academische Opleiding ‘Merkstrategie & Verandermanagement’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van merkstrategie, strategisch management en verandermanagement. De opleiding is een executive opleiding wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een marketing, bedrijfskundige of veranderkundige achtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

Docenten

De docenten die de Post Academische Opleiding ‘Merkstrategie & Verandermanagement’ voor u verzorgen, hebben hun sporen in zowel de wetenschap als de praktijk verdiend. Zij zijn vaak wetenschapper, onderzoeker of hoogleraar of hebben ervaring als consultant, strategy director, merkstrateeg, change manager of marketing manager. Alle docenten hebben goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij uiteraard ervaring op het gebied van merk- en marketingstrategie, strategisch management, change management en organisatiekunde. Enkele docenten uit de opleiding:


alexander boelenAlexander Boelen (Inno4Business) has many years of experience in managing creativity and combining expertise, focusing on business development by innovation. He has a background in architectural & urban design, knowledge management and (geo-) modeling & simulation. He has developed a large network in, amongst other, the worldwide intelligent transport arena, media & entertainment and universities & research institutes. Specialties:Experienced strategy and innovation advisor; business innovation manager.


joris craandijkJoris Craandijk (Innovative Partners). Als marketeer, manager en strateeg heeft Joris bij een multinational veel binnenlandse en buitenlandse ervaring opgedaan. Daarin stond het creëren van nieuwe business altijd centraal. Of het nu handelde om een line extention, greenfield project, crisismanagement of een complex innovatie project, alles draaide om het verbinden van visie, strategie en management met een idee, de organisatie en de uitvoering. Samen op weg naar succes. Een echte ervaringsdeskundige.


michiel maandagMichiel Maandag (Business Openers). Michiel Maandag is an engaging brand advisor & coach with global corporate B2C/B2B and entrepreneurial experience. Has lived and worked in the Netherlands, USA and Finland. Michiel has developed innovative methods to help create winning brands, optimize brand portfolios and ensure consistency in brand execution. This and his passion to make the complex simple, has directly led to the ideas his book “The only brand book you will ever need”, a top 10 marketing besteller in the Netherlands.


Marijn

Marijn Mulders (Tolo Branca). Marijn Mulders volgde de opleiding AMBI. Jaren heeft hij vanuit Cap Gemini bedrijven ondersteund bij het herinrichten van de HRM- bedrijfsprocessen en veranderprocessen. Bij een van zijn klanten is hij vervolgens in dienst getreden en heeft bij de werkmaatschappijen in Europa en Amerika veranderprocessen uitgevoerd waarbij het verbeteren van de resultaten en de bedrijfsprocessen centraal stond. Inmiddels werkt hij bij diverse Hogescholen, waar hij studenten inhoudelijk begeleidt en tevens coacht op het samenspel van theorie en praktijk.


arendjan majoorArend-Jan Majoor (Freshious) I am a true innovator. I always like to start up new ideas and new initiatives or to help people with this. I am able to bring structure in chaos and (if timing is right) I can empower people to take over. With this strong motivation, I work in the role of entrepreneur, business developer, consultant and program manager in The Netherlands and abroad. From 2008 I have started several companies of which Frismakers/Freshious has always been the common thread.


Wilt u deze opleiding incompany volgen? Dat kan. Klik hier voor meer informatie

 

Kosten

Uw investering voor de Post Academische Opleiding ‘Merkstrategie & Verandermanagement’ bedraagt EUR 5.450,- (ex BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur. Cateringkosten en eventuele verblijfkosten zijn hierin niet meegenomen. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn aftrekbaar van de belasting. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.

Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

Startdata

Deze opleiding gaat drie keer per jaar van start. Colleges vinden om de twee weken plaats. Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart rond 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur. Aanmelden kan op de volgende locaties: Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven en Zwolle.

Collegedata: opleiding met start in Januari 2019                                                                                                                             Locatie: Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven of Zwolle.

  • College 1 + 2: Donderdag 24 januari (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 3 + 4: Donderdag 7 februari (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 5 + 6: Donderdag 21 februari (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 7 + 8: Donderdag  7 maart (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 9 + 10: Donderdag 21 maart (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 11+ 12: Donderdag 4 april (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 13 + 14: Donderdag  11 april (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 15 + 16: Donderdag 9 mei (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 17 + 18: Donderdag 23 mei (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 19 + 20: Donderdag 6 juni (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • Afstuderen: Donderdag 20 juni (18.30 uur -21.00 uur excl. diner)
  • * We vragen uw persoonlijke gegevens omdat de nieuwe AVG-richtlijnen ons dit voorschrijven.
5450

Inschrijven voor de opleiding

1 Persoonsgegevens
2 Factuurgegevens
3 Bevestiging
  • Datum & locatie

  • Persoonsgegevens