Volg een introcursus

De opmars van branded content komt voort uit het collectieve gevoel van consumenten om serieus genomen te worden door adverteerders. Bij branded content is het belangrijk dat er een verhaal wordt verteld wat de identiteit van de organisatie goed representeert, context levert richting de ontvanger en dat de boodschap waarde toevoegt. Slaag je er in dit op een informatieve en aantrekkelijke manier te doen, dan ben je al een aardig eind op weg. Een goed uitgevoerde branded content strategie zorgt ervoor dat de consument ‘kennis en content’ aan jouw merk koppelt, resulterend in een positief merkimago en -positionering.

Onderwerpen

– Welke trends en ontwikkelingen in consumentengedrag zijn er?
– Hoe pas je de branded content strategie in in de overall marketing strategie?
– Hoe kom je tot een gefundeerde keuze voor een branded content format?
– Welke rol spelen conversation marketing en community building?
– Hoe implementeer en integreer ik de branded content strategie ?
– Welke online marketingtools en instrumenten staan tot mijn beschikking?
– Hoe  meet en vergroot ik de effecten van de brand content strategie?

Resultaat

Na afloop van de cursus bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan uw branded contentstrategie. U bent in staat om tot een branded contentstrategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfs- en marketingstrategie. U weet hoe u tot een juiste formatselectie kunt komen en hoe u hiermee een engaging merk kunt bouwen. U weet hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen en bent in staat om op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis op het gebied van branded content en contentstrategie.

Inhoud

Dag 1: Branded content insights & developments (college 1 en 2)

Tijdens deze dag leert u waar groeikansen liggen voor merken en welke uitgeversprincipes toepasbaar zijn voor merken. U krijgt inzicht in de psychologische werking van branded content en leert hoe u hiermee uw voordeel kunt doen. Er wordt aandacht gegeven aan succesvolle cases en uitgelegd welke resultaten er bereikt zijn en hoe er tot bepaalde keuzen gekomen is. U leert verder hoe u tot een gefundeerde keuze kunt komen voor een branded content format en hoe u hiermee in de praktijk een engaging community van kunt maken, passend bij de waarden van de organisatie en inspelend op behoeften van consumenten.

Dag 2: Content strategie en content marketing campagnes (college 3 en 4)

Tijdens deze dag leert u hoe u de branded contentstrategie verder kunt vormgeven en kunt operationaliseren. U leert welke stappen er nodig zijn voor een succesvolle uitrol, hoe u een juiste themaselectie en mediamix samenstelt en hoe u uiteindelijk grip houdt op de nieuwe contentgedreven organisatie. U leert verder hoe u specifieke content marketing campagnes kunt opzetten en managen. U krijgt uitleg over white paper marketing, videocampagnes, webcasts, apps, webinars, portals, etcetera.

Dag 3: Implementatie en effectiviteit branded contentbeleid (college 5)

Tijdens deze dag leert u hoe u de organisatie concreet klaarmaakt voor de implementatie van het nieuwe branded contentbeleid. U krijgt diverse cases en learnings aangereikt van organisaties die hier ruime ervaring mee hebben. U wordt vervolgens bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt gestuurd, welke metrics worden gehanteerd en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden? U leert tot slot aan de hand van diverse best practices hoe toonaangevende bedrijven op een succesvolle wijze een branded contentstrategie hebben geïmplementeerd en geïntegreerd.

Vorm

De cursus Branded Content Strategie is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over branded content strategie. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief.

Wie

De cursus Branded Content Strategie is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van branded content en inbound marketing. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze studenten een marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

Docenten

De docenten die de cursus Branded Content Strategie voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Zij hebben doorgaans brede ervaring als consultant, marketingdirecteur,  strateeg of marketing manager. Naast deze ervaring hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij ruime ervaring op het gebied van branded content, contentmarketing, -strategie en online marketing. Enkele docenten uit de opleiding:

Paul Hassels Monning (DutchMarq). Paul is een salesgerichte B2B strateeg, programmamanager, auteur en keynotespreker. Als oprichter van DutchmarQ brengt hij zo’n 25 jaar (inter)nationale werkervaring in marketing, sales en ICT en zorgt hij graag voor meer commercieel succes van B2B bedrijven.  Met DutchmarQ richt Paul zich op bedrijven in ICT/ High Tech, professionele dienstverlening en Energie/Duurzaamheid. Bedrijven en organisaties in B2B die de wereld duurzamer maken hebben daarbij zijn voorkeur.

suzanne de bakkerSuzanne de Bakker werkt als zelfstandig professional, is content manager bij MarketingTribune en platformcontent.nl, blogt voor Marketingfacts, en geeft lezingen over merkloyaliteit, content marketing en customer media. Daarnaast is zij als docent verbonden aan de Master Corporate Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Daar verzorgt zij de cursus ‘Organisaties op het web’, en begeleidt deelnemers bij het schrijven van hun masterscriptie.

Lennaert Stuij (Ziggo) is zijn carrière onverwacht gestart bij Libertel, het latere Vodafone, in Maastricht. Het was de tijd van de eerste professionele websites, intranetten en mobiele apps. Na 8 jaar enorme groei besloot Lennaert Vodafone te verlaten; vanaf 2004 heeft hij voor verscheidene Internetbureaus gewerkt, waaronder Satama en Mirabeau. Vanaf 2011 werkt Lennaert als zelfstandig internet professional.

Rob PunselieRob Punselie (1961) is directeur van ContentKings, bureau voor contentontwerp. Verbeteren van de kwaliteit en effectiviteit van content is sinds 2000 zijn passie en professie. Zijn sleutelwoord is relevantie. Alleen relevante content scoort immers. Rob Punselie helpt organisaties met een contentstrategie naar zinvolle en succesvolle online interacties met klanten. ContentKings helpt mensen en organisaties aan de juiste informatie bij hun dagelijkse activiteiten.

Kosten

Uw investering voor deze opleiding bedraagt 1.600 euro (ex BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, studiemateriaal, boeken, toetsing en arrangement. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn overigens aftrekbaar van de belasting. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.

Ervaringen

 8.0

“Het was een goede ervaring, interactieve docent. We werden direct aan het werk gezet, dat brak het ijs. Snel veel handige tips gekregen. Veel voorbeelden uit de praktijk en daardoor snel in te leven. Dus dik tevreden.”

  • Hidden
    * We vragen uw persoonlijke gegevens omdat de nieuwe AVG-richtlijnen ons dit voorschrijven.

Bespreek uw leerbehoefte!

Overweegt u deze opleiding te volgen? Neem contact op met UBS om uw leerbehoefte te bespreken. Bel via 030-2270497 of lees meer.

Vragen? Contact ons! 030-2270497 of