Volg een introcursus

De aandachtsspanne van de consument is schaars. Om de consument van vandaag de dag te overtuigen van uw product of dienst, is toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen erg belangrijk. Om producten te kunnen produceren die dit in zich dragen, is creativiteit, innovatiekracht en time-to-market van levensbelang. Met behulp van nieuwe kennis en inzichten op het gebied van business development en innovatie in deze cursus, kunt u de vernieuwingsstrijd aan om uiteindelijk de consument weer voor u te winnen.

Onderwerpen

– Welke trends zijn er op het gebied van business development en innovatie?
– Hoe kan ik een effectieve innovatie- en developmentstrategie formuleren?
– Hoe bouw je een bedrijf met toegevoegde waarde en innovatievermogen?
– Hoe de innovatiestrategie te integreren en implementeren in de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en cultuur bij innovatie?
– Welke vaardigheden zijn vereist om vernieuwingen door te kunnen voeren?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de business innovatiestrategie?

Resultaat

Na afloop van de cursus Business Development & Innovatie bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het innovatiebeleid. U weet wat de strategische en praktische implicaties van uw keuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste new businesstrategie en innovatiekracht kunt komen en weet ook hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent in staat om grip te houden en op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van new product development, bedrijfscultuur, verandermanagement en time-to-market.

Inhoud

Dag 1: Strategie en business model innovation (college 1 en 2)

Tijdens deze dag leert u hoe u de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle business developmentstrategie voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over strategisch management, business model innovation, market learning en open innovation. U leert tot slot welke stappen er nodig zijn voor een succesvolle uitrol, hoe u een juiste innovatiestrategie kunt samenstellen en hoe u uiteindelijk grip kunt houden op het vernieuwingsproces.

Dag 2: Innovatie management en business development (college 3 en 4)

Tijdens deze dag leert hoe u uw innovatiestrategie verder kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische inzichten, tools, tips, methdes en checklists over business development uit de praktijk. U leert aan de hand van best practices en cases hoe u innovatieprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om kunt gaan met de organisatie van creativiteit en innovatiekracht en hoe dit dient te resulteren in toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen. Tevens leert u hoe u uw innovatiestrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand, draagvlakcreatie en change management. U krijgt nieuwe methoden en instrumenten aangereikt waarmee u uw new businessstrategie gedegen ten uitvoer kunt brengen en u weet welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen.

Dag 3: Implementatie en effectiviteit new businessbeleid (college 5)

Tijdens deze dag leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van een nieuwe innovatiestrategie. U leert hoe u doelstellingen opstelt, hoe u uw innovatieteam prepareert en hoe u dit kunt managen, hoe u bestaande systemen kunt integreren met de nieuwe systemen maar bovenal: hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. U wordt bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt gestuurd, welke metrics worden gehanteerd en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden? Tot slot krijgt u aan de hand van enkele best practices en cases voorbeelden van succesvolle en effectieve business development implementaties.  U krijgt te horen hoe er te werk is  gegaan met de organisatie van creativiteit, productontwikkeling en time-to-market en wat de resultaten hiervan waren.

Vorm

De cursus Business Development & Innovatie is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over business development en innovatie. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief.

Wie

De cursus Business Development & Innovatie is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van new business development en innovatie. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige achtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

Docenten

De docenten die de cursus Business Development & Innovatie voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Zij hebben doorgaans brede ervaring als bedrijfsadviseur, algemeen directeur,  business development manager, strateeg of verandermanager. Naast deze ervaring hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij uiteraard ervaring op het gebied van business development, innovatie, veranderkunde en new product ontwikkeling. Enkele docenten uit de opleiding:

alexander-boelenAlexander Boelen heeft als strategisch adviseur en business innovation manager jarenlange ervaring in het managen van creativiteit en het combineren van verschillende expertises, altijd met een focus op business development en innovatie. Hij heeft een achtergrond in architectuur en stedelijk ontwerp, kennismanagement en (geo-)modeling en simulatie en een internationaal netwerk in onder meer de domeinen transport, media, universiteiten en onderzoeks- instellingen.

Marijn_MuldersMarijn Mulders heeft vanuit Cap Gemini talloze bedrijven ondersteund bij het herinrichten van de bedrijfsprocessen en veranderprocessen. Bij een van zijn klanten is hij vervolgens in dienst getreden en heeft bij de werkmaatschappijen in Europa en Amerika verander processen uitgevoerd waarbij het verbeteren van de resultaten en de bedrijfsprocessen centraal stond. Inmiddels werkt hij bij diverse Hogescholen, waar hij studenten inhoudelijk begeleidt en tevens coacht op het samenspel van theorie en praktijk.

carlos-zwikkerCarlos Zwikker. The past 3 years Carlos has coached and mentored start-ups based on his experience in the Philips Lifestyle Incubator where he was venture coach / investment manager for Shapeways, currently the world’s leading 3D Printing Internet Service. An environment, in which a cocktail of creativity, business sense, analysis, customer psychology and out of the box thinking act as a driver of change and innovation, is where Carlos performs best.

Patrick van ThielPatrick van Thiel. Beheerst de kunst van het definiëren, configureren en implementeren van de gewenste bedrijfs-, merk-, marketing- en communicatie- en designstrategieën. Snel vertrouwd met nieuwe situaties en nieuwe feiten door combinatie van analytisch en conceptueel vermogen. Strategisch, creatief én pragmatisch. Zeer gemotiveerd om blijvende (team) resultaten te bereiken. Brede kijk op zaken. Motto: connecting the dots & finding the missing links.

Kosten

Uw investering voor deze opleiding bedraagt 1840 euro (ex BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, studiemateriaal, boeken, toetsing en arrangement. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. .

Ervaringen

 8.0

“De feedback op ons referaat en de specifieke vragen door Arend Jan Majoor heb ik als waardevol ervaren. Dit gaf mij dikwijls een ander inzicht op onze situatie. Erg leuk was ook de presentatie en de inspirerende cases “

9.0

“Goed om vanuit verschillende invalshoeken en ervaringen opleiding te krijgen op dit gebied. Het technische deel hebben we goed kunnen toepassen in het referaat. Daarbij wel de opmerking dat er meer duidelijkheid verschaft kan worden over wat er nu precies verwacht wordt. Het leiderschap deel vond ik een heel interessant onderdeel van de training. De meeste trainers waren goed. De ontvangst en eten en drinken in de Savanah toren was helemaal goed. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met de gevolgde opleiding en de gemêleerde en leuk groep mede studenten. Het was leerzaam en inspirerend! .”

 8.0

“Boeiende presentaties en verhalen. Verhalen uit de praktijk werken goed en aanstekelijk. Goede sprekers! Wellicht verkorte cursus en lange cursus uit elkaar houden. Metname als er tussentijds een breek is van 2 weken en lange cursus wel doorgaat. Laatste college voelde voor de verkorte curus een beetje als er bij zitten. Ondanks interessant verhaal van spreker.”

9.0

“Een interessante opleiding die het mogelijk maakt om de theorie direct toe te passen in de praktijk in je eigen bedrijf. Inspirerende docenten met veel praktijkervaring weten te motiveren. Ook waardevol om contacten en ervaringen met mede studenten uit te wisselen.

8.0

“Waardevolle opleiding met een goede balans tussen theorie en praktijk. De trainers brachten de stof op een boeiende manier over. De colleges werden op een interactieve manier gegeven waardoor er voldoende ruimte was om ervaringen te delen. Niet alle onderdelen uit de studiegids werden tijdens de opleiding behandeld en er werd geen gebruik gemaakt van de literatuur.” – Opleiding Business Development & Innovatie.

9.0

“Een interessante training door de verschillende docenten en het verschil in colleges. Er werd steeds vanuit een andere benaering naar het onderwerp gekeken. Zeer leerzaam! Utrecht Business School gebruikt een prettige persoonlijke benadering. Deze opleiding is een aanrader” – Opleiding Business Development & Innovatie

9.0

“Heel goede ervaring! De materie werd vanuit verschillende hoeken belicht en er was voldoende diepgang. Zeker bij de meer interactieve colleges was het ook zeer waardevol om met de rest van de deelnemers van gedachten te wisselen en van elkaar te leren. Docenten over algemeen van hoog niveau en duidelijk inhoudsdeskundigen. Soms sluit een college qua vorm en inhoud misschien iets minder aan bij je persoonlijke situatie/voorkeur, maar dat wordt door de andere colleges ruimschoots gecompenseerd”

Klik op de knop hieronder om de startdata van deze opleiding te bekijken (onze boekingsmodule opent in een nieuw tabblad)
Bekijk Startdata
  • Hidden
    * We vragen uw persoonlijke gegevens omdat de nieuwe AVG-richtlijnen ons dit voorschrijven.

Klik op de knop hieronder om in te schrijven voor deze opleiding (onze boekingsmodule opent in een nieuw tabblad)
Inschrijven voor deze opleiding

Bespreek uw leerbehoefte!

Overweegt u deze opleiding te volgen? Neem contact op met UBS om uw leerbehoefte te bespreken. Bel via 030-2270497 of lees meer.

Creatie en verhoging van organisatiewaarde!

Weten hoe wij waarde voor uw organisatie creëren? Bel ons waardecreatieteam via 030-2270497 of lees meer.

Vragen? Contact ons! 030-2270497 of