Volg een introcursus

Om uw contentstrategie goed uit de verf te laten komen, heeft u een scala aan online marketingtools tot uw beschikking. Welke tools het meest effectief voor u zijn en hoe deze het beste kunt inpassen in uw online strategie, leert u tijdens deze praktische cursus Online Content Marketing. Tijdens de cursus krijgt u in vogelvlucht nieuwe kennis over online marketing, social media en contentmarketing. 

Onderwerpen

– Welke trends en ontwikkelingen zijn er binnen online contentmarketing?
– Hoe geef ik praktische uitvoering aan de online contentstrategie?
– Hoe creëer ik engaging content en manage ik een community?
– Welke online marketing en social media tools kan ik gebruiken?
– Welke contentmarketing tools en online campagnetools kan ik inzetten?
– Hoe genereer ik leads en sales met online content marketing?
– Wat is de rol van marketing automation en crm bij online leadgeneratie?
– Hoe manage, meet en monitor ik de online contentstrategie?

Resultaat

Na afloop van de cursus Online Content Marketing bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het online (content) marketingbeleid van uw organisatie. U weet hoe u tot een juiste contentstrategie en online mediamix kunt komen en weet  hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U weet hoe u met community building, content management en marketing automation kwalitatief goede leads kunt genereren en welke online marketing- en social mediatools hiervoor zijn te gebruiken. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis op het gebied van contentstrategie en online contentmarketing.

Inhoud

Dag 1: Online content marketing (college 1 en 2)

Tijdens deze dag leert hoe u welke trends en ontwikkelingen er gaande zijn op het gebied van content marketing. U leert hoe u tot een content strategie kunt komen, hoe u aan themaselectie kunt doen en hoe u een online mediamix kunt samenstellen. U leert voorts hoe u met persona’s kunt werken, hoe u hiermee kunt bouwen aan een solide community, online portal of kennisplatform. U leert hoe u een webredactie kunt opzetten, hoe u de community kunt boeien en binden en hoe u dit structureel kunt inbedden in de organisatie.

Dag 2: Online Leadgeneratie & Community Management (college 3 en 4)

Tijdens deze dag leert u hoe u diverse online marketing tools kunt inzetten om invulling te geven aan uw online contentstrategie en uw bereik op een relevante manier te verhogen. U krijgt o.a. uitleg over online leadgeneratie en digital marketingcampagnes. U krijgt tot slot inzicht in de principes van marketing automation en het onderhoud en beheer van communities.

Dag 3: Implementatie en effectiviteit contentbeleid (college 5)

Tijdens deze dag leert u hoe u de organisatie klaarmaakt voor de implementatie van het nieuwe contentbeleid. U leert hoe u contentdoelstellingen opstelt, hoe u een webredactie opzet, hoe u systemen met elkaar kunt integreren maar bovenal: hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. U wordt bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt gestuurd, welke metrics worden gehanteerd en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden? U leert tot slot aan de hand van diverse best practices hoe toonaangevende bedrijven op een succesvolle wijze een contentstrategie hebben geïmplementeerd en geïntegreerd.

Vorm

De cursus Online Content Marketing is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over online content marketing. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief.

Wie

De cursus Online Content Marketing is bedoeld voor studenten die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van online marketing en content management. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze studenten een marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

Docenten

De docenten die de cursus Online Content Marketing voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Zij hebben doorgaans brede ervaring als consultant, marketingdirecteur,  strateeg of marketing manager. Naast deze ervaring hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij ruime ervaring op het gebied van online marketing, social media en content marketing. Enkele docenten uit de opleiding:

Paul Hassels Monning is een salesgerichte B2B strateeg, programmamanager, auteur en keynotespreker. Als oprichter van DutchmarQ brengt hij zo’n 25 jaar (inter)nationale werkervaring in marketing, sales en ICT en zorgt hij graag voor meer commercieel succes van B2B bedrijven.  Met DutchmarQ richt Paul zich op bedrijven in ICT/ High Tech, professionele dienstverlening en Energie/ Duurzaamheid. Bedrijven en organisaties in B2B die de wereld duurzamer maken hebben daarbij zijn voorkeur.

suzanne de bakkerSuzanne de Bakker werkt als zelfstandig professional, is content manager bij MarketingTribune en platformcontent.nl, blogt voor Marketingfacts, en geeft lezingen over merkloyaliteit, content marketing en customer media. Daarnaast is zij als docent verbonden aan de Master Corporate Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Daar verzorgt zij de cursus ‘Organisaties op het web’, en begeleidt deelnemers bij het schrijven van hun masterscriptie.

Lennaert Stuij is zijn carrière onverwacht gestart bij Libertel, het latere Vodafone, in Maastricht. Het was de tijd van de eerste professionele websites, intranetten en mobiele apps. Na 8 jaar enorme groei besloot Lennaert Vodafone te verlaten; vanaf 2004 heeft hij voor verscheidene Internetbureaus gewerkt, waaronder Satama en Mirabeau. Vanaf 2011 werkt Lennaert als zelfstandig internet professional.

Rob PunselieRob Punselie is directeur van ContentKings, bureau voor contentontwerp. Verbeteren van de kwaliteit en effectiviteit van content is sinds 2000 zijn passie en professie. Zijn sleutelwoord is relevantie. Alleen relevante content scoort immers. Rob Punselie helpt organisaties met een contentstrategie naar zinvolle en succesvolle online interacties met klanten. ContentKings helpt mensen en organisaties aan de juiste informatie bij hun dagelijkse activiteiten.

Kosten

Uw investering voor deze cursus Online Content Marketing bedraagt EUR 1.450,- (ex BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur. Cateringkosten en eventuele verblijfkosten zijn hierin niet meegenomen. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn overigens aftrekbaar van de belasting. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.

Ervaringen

9.0

“Een heel interessante en inhoudelijke cursus. Het brengt je van de voortgezette basics een aantal flinke stappen verder in je niveau. Ben heel blij met de toegevoegde inzichten in content marketing en SEO ontwikkelingen”

9.0

“Opleiding met zeer kundige, ervaren en inspirerende docenten die hun tips en tricks uit de praktijk met je delen. Een goede cursus om basiskennis van contentstrategie en contentmarketing uit te breiden en te verdiepen. De uitwisseling met andere studenten heb ik ook als waardevol ervaren; een gemêleerde groep, waardoor je veel kunt opsteken van elkaars ervaringen en waarin actief wordt meegedacht bij elkaars cases.

9.0

“De opleiding krijgt van mij een dikke 9 qua inhoud en niveau. De docenten hadden allemaal een goed verhaal; verschillende aspecten van inbound marketing kwamen aan bod. Ook vanuit verschillende zienswijzen. Dat kan een beetje verwarrend zijn, je moet echt in staat zijn om op te pikken wat bij jouw situatie en manier van werken past.

8.0

“Begin dit jaar deze opleiding afgerond. De docenten geven ieder hun kijk op het onderwerp waardoor je verschillende inzichten krijgt en bij ieder college je weer aan het denken wordt gezet. Hiermee kun je de dag na een college direct aan de slag met handige tips en het contentplan kun je na afronding van de opleiding direct toepassen in de praktijk”

8.0

“”De opleiding heeft een goeie mix van strategie en uitvoering. Geeft een goed overzicht van wat er allemaal komt kijken bij contentmarketing. Vooral veel geleerd van de praktijkopdracht en de referaten”

9.0

“Deze opleiding is praktijkgericht, waarin je handvatten krijgt die je direct kunt toepassen in de praktijk. Voor mij was vooral het maken een plan van aanpak aan het einde van de studie erg fijn. Daarin kon je laten zien of je de stof behandeld in de lessen goed begrepen en toegepast hebt. Door de studie ben ik nu in staat om vanuit strategisch oogpunt met content marketing aan de slag te gaan”

9.0

“Ik vond het een zeer goede en waardevolle training. Het was vooral een meerwaarde dat de trainers vanuit hun dagelijkse praktijk vertelden. Ook het referaat heeft eraan meegeholpen om de stof helemaal eigen te maken en het vanaf nu toe te kunnen passen in de praktijk.”

  • Hidden
    * We vragen uw persoonlijke gegevens omdat de nieuwe AVG-richtlijnen ons dit voorschrijven.

Opleidersbeoordeling

8.1

Bron: Springest

Onze cursuslocaties

locaties utrecht business school
Met meer dan 15 locaties kunt u overal in Nederland terecht. Bekijk de locaties.

Vragen? Contact ons! 030-2270497 of