Contentstrategie kan verwijzen naar het plannen, ontwikkelen en managen van content. De term wordt voornamelijk gebruikt in relatie tot online content, waaronder geschreven tekst, beeld, video en audio. Contentstrategie heeft raakvlakken met verschillende vakgebieden, zoals user experience, content management, business analyse en marketingcommunicatie.
Er zijn een aantal kenmerken waar een goede contentstrategie aan voldoet. Een goede contentstrategie:
Wanneer u aan de slag wilt gaan met contentstrategie binnen uw organisatie kan het helpen om kennis op te doen over dit vakgebied. UBS biedt de Post HBO opleiding Contentstrategie & Inbound marketing aan. Deze opleiding duurt ongeveer 5 maanden, waarbinnen u tijdens 10 colleges van 3 uur colleges volgt, aan opdrachten werkt en een referaat schrijft. Tijdens de opleiding leert u een goede content strategie te ontwikkelen en deze op een praktische manier te implementeren.
Contentstrategie & Inbound marketing (Post HBO)
Branded Content Strategie (Post HBO)
De rol van copywriting binnen contentstrategie
Content mapping als basis van je contentstrategie (whitepaper)
Nut en noodzaak van contentstrategie
In 7 stappen naar een solide contentstrategie
Presentatie: Global Content Strategieeën
Presentatie: Content Marketing Campagnes & Online Leadgeneratie