Voor bedrijven die veel te maken hebben met persoonlijk klantcontact, is klantgerichtheid en het ontwikkelen van goed geschoolde klantcontact- medewerkers, een vereiste. Het contact maakt immers deel uit van de dienstverlening en merkbeleving en dient daarom goed te functioneren. Denk hierbij aan baliemedewerkers, receptionisten of helpdeskmedewerkers. Een teamtraining ‘klantgericht communiceren’ is een goede (eerste) opzet om dit te verwezenlijken. Wilt u ook inzetten op het ontwikkelen van klantgerichtheid binnen uw organisatie? Neem dan contact met op met onze incompany adviseur.


Werkwijze/ methode

Onze incompany trainingen zijn toegespitst op de specifieke behoeften binnen teams of organisaties. Een goede samenwerking ontstaat immers nooit vanzelf ontstaat vaak pas na de nodige training, interventie en aandacht. Het startpunt van onze trainingen is altijd het individu en de kennis die hij/ zij heeft van de (ongeschreven) spelregels van het team of de organisatie. Vanuit deze basis worden individuen en teams verder getraind en ontwikkeld. Thema’s als: leadership, klantgerichtheid, empowerment en communicatie komen hierin aan bod.

Resultaat

Klantgerichte communicatie is van groot belang voor veel organisaties. Het contact bepaalt immers het gevoel/ beleving van de klant en schept een oordeel over de ervaren dienstverlening. Het eindresultaat van een incompany training op het gebied van klantgerichte communicatie, is:

  • Kennis over representatie: non-verbale communicatie, houding, uitstraling
  • Kunde op het gebied van helder/ kordaat / zakelijk adviseren van de klant
  • Kennis en kunde inzake gesprekstechnieken: luisteren, doorvragen, opsommen.
  • Kunde over het pakken en behouden van de regie tijdens gesprekken.
  • Inzicht inzake het (positief) geven/ ontvangen van feedback aan klanten.
  • Kennis over het herkennen en inspelen op emoties /gevoelens van klanten
  • Kennis over klantbehoud in lastige situaties en de eigen rol daarin.

Benieuwd naar onze incompany mogelijkheden ?

Wilt u een incompany- / teamtraining bij u op kantoor organiseren? Dat kan. Utrecht Business School biedt diverse maatwerkprogramma’s  aan op het gebied van management & leadership. Daarnaast kunt u een groot aantal van de open opleidingen ook als incompany opleiding boeken. Mocht u variaties hierop willen aanbrengen dan kan dat uiteraard ook. Heeft u vragen, wilt u advies of een offerte aanvragen? Neemt u dan contact op met onze incompany-adviseur. Telefoon: 030-2270497. Emailadres: contact@ubsbusiness.nl of stel uw vraag via het contactformulier. Een brochure downloaden van onze incompany programma’s kan uiteraard ook.


Terug naar Teamontwikkelingsthema’s