Avnet Technology Solutions is een wereldwijde value-added distributeur van computer- producten, -software en -diensten met vestigingen in meer dan 34 landen. Als mondiale verkoop- en marketingorganisatie heeft Avnet Technology Solutions verkoopafdelingen die gericht zijn op specifieke marktsegmenten en een strategie die zich focust op de behoeften van klanten en leveranciers.


Vraagstelling

Voor Avnet heeft Utrecht Business School afgelopen april, vanuit haar samenwerking met ContentXperience, een speciale in-company 2-daagse georganiseerd waarin Contentstrategie en Contentmarketing centraal stonden. Dr. Suzanne de Bakker en Paul Hassels Monning verzorgden het programma namens UBS. De hoofdvraag van het programma was: Hoe kan Avnet door middel van contentmarketing succesvol(ler) worden. Andere deelvragen waren: Hoe krijgen we de organisatie mee en hoe gaan we het gedachtegoed concreet inbedden in de organisatie en ermee werken.

Doelstelling

Avnet had een heldere doelstelling meegegeven aan UBS en het programma. Deze luidde als volgt: De inhoud van de training dient aan te sluiten bij de werking van Avnet. Het content- en inboundmarketing-verhaal dient ‘verkocht’ te kunnen worden aan de business partners van Avnet zodat men gezamenlijke marketingcampagnes kan starten. Er dienen goede leadgenererende marketingcampagnes te ontstaan die met de business partners uitgerold kunnen worden en aansluiten bij de behoefte van eindgebruikers. Het content- en inboundverhaal dient door Avnet ook voor henzelf gebruikt te kunnen worden. Er dient ruimte/ aansluiting ingebouwd te worden naar het marketing automation deel wat CX vervolgens oppakt.

Programma

Het incompany programma werd samengesteld op basis van het UBS Post HBO Programma ‘Contentstrategie & Inbound Marketing’. De basisblokken van deze opleiding werden als leidraad gehanteerd en verrijkt met actuele voorbeelden en cases uit de IT-sector. Hierdoor ontstond er een mooie mix van theorie en praktijk. Naast waardevolle theoretische inzichten (oa aan de hand van het content marketing framework-model), praktijkvoorbeelden en diverse cases, werd de tweedaagse vervolgens afgesloten met een actieplan voor de nabije toekomst. Het programma bracht de deelnemers, werkzaam in zowel de Marketing als Sales functie van Avnet, inspiratie om direct het gedachtegoed, belang en tooling te adopteren en er direct mee aan de slag te gaan.

Resultaat

Na afloop van de incompany opleiding waren de deelnemers in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan een contentstrategie. Men is op de hoogte gebracht van strategische implicaties die bepaalde keuzes met zich meebrengen en er is veel kennis opgedaan over hoe men in logische stappen tot een goede executie kan komen. Een ander belangrijk element waar veel aandacht aan besteed is, is: het meekrijgen van mensen in de organisatie (met de nieuwe koers). Mede door deze specifieke sessies is men in staat gesteld om grip te kunnen houden op de nieuwe content-driven-organisatie, die Avnet wil zijn. De opleiding werd beëindigd met applaus en de nodige complimenten !

Meer weten over onze incompany mogelijkheden ?

Wilt u een incompany- / teamtraining bij u op kantoor organiseren? Dat kan. Utrecht Business School biedt diverse maatwerkprogramma’s  aan op het gebied van management & leadership. Daarnaast kunt u een groot aantal van de open opleidingen ook als incompany opleiding boeken. Mocht u variaties hierop willen aanbrengen dan kan dat uiteraard ook. Heeft u vragen, wilt u advies of een offerte aanvragen? Neemt u dan contact op met onze incompany-adviseur. Telefoon: 030-2270497.


Heeft u een vraag over onze incompany mogelijkheden?  Stel uw vraag


Terug naar Customer Cases